cell

cell

ارشد آموزش بهداشت و ارتقا ء سلامت
cell

cell

ارشد آموزش بهداشت و ارتقا ء سلامت

اشتباهاتی که نباید انجام داد:

–          باسیل توبرکلوز حفره هایی در شش ها ایجاد می کند، بدون مصرف دارو این حفره ها بزرگ و بزرگتر می شوند و شخص در اثر نارسایی تنفسی و یا خونریزی (که همراه با سرفه کردن خارج می شود و می تواند حتی باعث خفگی شود) جانش را از دست خواهد داد. بدون آنتی بیوتیک درمان دیگری برای توبرکلوز وجود ندارد.

–          در توبرکلوز چند نوع آنتی بیوتیک بطور همزمان (ایزونیازید، ریفامپی سین، پیرازین آمید، اتامبو تول، استرپتو می سین) تجویز می شود اگر بیمار یکی یا چند نوع از آنتی بیوتیک را بنا به دلایلی قطع کند و تنها بخشی از دارو ها را مصرف کند باعث مقاوم شدن باسیل در برابر آنتی بیوتیک شده و بیماری اش وخیم ترشده ودرمان نیز بسیار مشکل تر می شود.

–          درمان با آنتی بیوتیک حداقل شش ماه باید دوام پیدا کند، اگر شخصی بنا به هردلیلی دارو را زودتر از زمان معین قطع کند، حفره های ایجاد شده در شش ها از وجود باکتری ها پاک (استریل) نشده و پس از مدتی دوباره بیماری عود می کند.

–          گرم نگه داشتن بیش از اندازه و دوری از آفتاب و هوای تازه در درمان بیماری موثر نبوده، بلکه آفتاب یکی از مهمترین عوامل از بین برنده باسیل توبرکلوز می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد